torsdag 3 maj 2012

Kniv i ryggen

Just nu funkar ingenting. Rektorn förstår inte vad vi vill. Försäkringskassan gör som de vill = godkänner inte att jag har varit hemma och vårdat mitt allvarligt sjuka barn. Just nu kan inte ens solen göra så att det känns bättre. Jag tål mycket och kan hålla mig ganska kontrollerad men nu börjar det bli förmycket. Tappade fattningen helt idag när FK ringde. Vad gör de med oss föräldrar som kämpar för att våra sjuka barn ska få ha det bra. Vi mår bara sämre och detta gör det inte lättare. Jag vill INTE ha med FK att göra. Jag är illa tvungen. Är det fel att vilja vara med sitt barn. Ta vara på de sista godbitarna. Det är nog inte många föräldrar som kan lämna bort sitt sjuka barn och fortsätta jobba som innan. Jag kan inte det. Därför är jag glad att det finns den chansen att kunna ta hand om Ella. I det svenska rättsamhället anses man vara oskyldig tills annat bevisar det. Av FK räknas man vara en fuskar tills det man har själv bevisat att man inte är det. Jag ansöker inte om det omöjliga bara att få en möjlighet att ta hand om min dotter.

Inga kommentarer: