lördag 7 april 2012

Framåt

Jag har väääldigt länge velat renovera vårt hus. Då menar jag inte lite tapeter och färg. Jag menar ut med allt och in med nytt. De senaste åren har det alltid kommit något ivägen(barn o studier). Så vi har bara skjutit lite på våra planer. Men sedan Ella blev sjuk så måste vi. Huset är inte det bästa för en rullstol. Vi började med badrummet Det lät vi hantverkare göra. Jag hatar hantverkare. De höjer priset för det finns rotavdraget. Sabbar alltid något som var helt innan, det tar en eeevvvviiiigggghhheett innan de kommer och lagar det, om de någonsin kommer. Man vet inte hur mycket det kommer att kosta. Men det blev bra i slutet. Men allt tjat och gnat gör att vi tappar orken snabbt. Ja ja vidare.
Den stora förändringen är att väggen mellan kök och storarummet skulle ner. David och jag har suttit många kvällar och önskat att den skulle trolla bort sig. Men ingen av oss kan trolla. Men så finns det vänner. Och då kom en vän och "trollade" till oss. Nu är kök och rum i ett. Sitter här och njuter av den stora utsikten. Kan inte förklara med det känns J-ligt bra. Ett STORT steg närmare.

1 kommentar:

Unknown sa...

WOW, vad härligt! Måste komma över snart och kolla in hur det blev. Det är svårt att tänka sig från skisser till verklighet :)